Facebook Instagram Twitter Academia YouTube SoundCloud RSS

Putujuće izložbe

 

PUTUJUĆI/POP-UP MAU je program gostujućih izložbi koje se realizuju u cilju predstavljanja afričkih umetnosti i kultura pre svega na osnovu zbirki Muzeja afričke umetnosti u Beogradu. Na ovaj način, u mogućnosti smo da predstavimo naš rad i izvan zidova samog muzeja i uspostavimo komunikaciju sa mnogo širom publikom, ali, istovremeno, i da stalno promišljamo naše postavke kako bismo ih uskladili sa potrebama, mogućnostima i zahtevima novih izlagačkih prostora. Takođe, ovo je izvrsna prilika da otpočnemo i razvijemo saradnju sa drugim institucijama u zemlji i inostranstvu.

Većinu izložbi prati i razrađen program kreativnih radionica osmišljenih za najmlađe posetioce. Ukoliko ste zainteresovani da neka od naših izložbi gostuje u vašem muzeju, pišite nam na dole navedene adrese.

Radujemo se predstojećoj saradnji!

MAU je u mogućnosti da realizuje sledeće putujuće/pop-up izložbe:

 

KULTURA LOVA – donso u tradiciji Bamana

Kultura lovaKustos: Milica Josimov

Izložba KULTURA LOVA – DONSO U TRADICIJI BAMANA predstavlja organizaciju, etiku, verovanja i poseban status lovaca u društvu na osnovu izbora predmeta koje su sakupili dr Zdravko Pečar i Veda Zagorac u Maliju i drugim zemljama zapadne Afrike tokom šezdesetih i sedamdesetih godina dvadesetog veka. Zbirka lovačkih predmeta Zdravka Pečara predstavlja posebnu celinu u okvirima kolekcije Muzeja afričke umetnosti u Beogradu. Kao posebna grupa predmeta, „Afrička lovačka zbirka dr Zdravka Pečara“ je bila izložena od 1973. do 1983. godine u Muzeju Međimurja u Čakovcu (Hrvatska), njegovom rodnom gradu, a 1983. prvu put je predstavljena na istoimenoj izložbi u Muzeju afričke umetnosti u Beogradu. Opširnije o izložbi...

Kontakt: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

 

POETIKA SVAKODNEVICE – instagramiranje života u Istočnoj Africi

Poetika svakodneviceKustosi izložbe: Emilia Epštajn, Pernile Berendsen, Edvard Ešvalu

Fotografi Edvard Ešvalu, Nema Džodi Ngelime, Ester Rut Mbabazi, Samir Saču i Sara Vaisva, prvi put izlažu u Muzeju afričke umetnosti u Beogradu. Neki od njih su profesionalni fotografi sa dugogodišnjim iskustvom i međunarodnim priznanjima, dok pojedini tek grade svoju karijeru na polju fotografije. Bez obzira na to, svi su već stekli status „influensera" u svojim virtuelnim i realnim zajednicama. Kroz izložbu „Poetika svakodnevice“ želeli smo da predstavimo fotografe koji koriste mobilne telefone i Instagram platformu kao produžetak svojih ruku, misli i osećanja. Instagram je za njih sredstvo kojim pokušavaju da prenesu svoje viđenje sveta, odnosno svet kakvim ga vide i žive kroz svoje svakodnevice, putovanja, ali i poslovne zadatke koji ih dovode u interakcije s najrazličitijim mestima i ljudima. Opširnije o izložbi...

Kontakt: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

 

DUHOVI AFRIKE – ritualna zapadnoafrička umetnost

Duhovi AfrikeKustos izložbe: Aleksandra Prodanović Bojović

*Nacionalni komitet ICOM Makedonije proglasio je gostujuću izložbu Muzeja afričke umetnosti "Duhovi Afrike - ritualna zapadnoafrička umetnost" u Muzeju Makedonije najboljom izložbom u 2018. godini.

Na izložbi je prikazan jedan isečak duhovnog i umetničkog nasleđa Afrike na osnovu materijala iz muzejske zbirke. Odabir skulptura, maski i tkanina napravljen je sa namerom da se istakne umetnička izražajnost narodnog skulptorstva Afrike, koje je tokom 20. veka uvršćeno među najznačajnija dela svetske umetnosti. Odabrani su predmeti ritualne namene, vezani za obredno-religijsku praksu i korpus duhovnih verovanja, koji autentično dočaravaju bogatstvo duhovne stvarnosti Afrikanaca. Upravo u tim primerima narodnog stvaralaštva je najviše došla do izražaja nadahnutost stvaralaca i dubina životnih verovanja umetnika. Tematski osnov izložbe čini ritualna umetnost zapadne Afrike – tog specifičnog kulturno-istorijskog područja na kojem su cvetale brojne likovne tradicije, a koje su u zbirkama MAU zastupljene reprezentativnim ostvarenjima. Opširnije o izložbi...

Kontakt: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

 

KENIJA, TANZANIJA I UGANDA: 1937–1939. Fotografije Kolomana Trčke

Kenija, Tanzanija i UgandaKustos izložbe: Marija Miloš

Na izložbi “Kenija, Tanzanija i Uganda: 1937-1939. Fotografije Kolomana Trčke” predstavljen je izbor crno-belih fotografija sa prizorima života i rada naroda istočne Afrike, kao i evropskih poslovnih ljudi i turista na tom prostoru u vreme britanske kolonijalne uprave. Najveći deo fotografija koje je snimio Koloman Trčka pre 80 godina sada je prvi put predstavljen javnosti. Njegove fotografije beleže susrete ljudi sa različitih strana sveta, prikazuju starosedeoce i strance, udaljenost i preplitanje njihovih pogleda, otkrivaju odnose moći. Izložba “Kenija, Tanzanija i Uganda: 1937-1939. Fotografije Kolomana Trčke”  dokumentuje različite vidove kolonijalne privrede kroz prizore sa plantaža pamuka, kokosa, kafe i drugih useva koji su se izvozili na svetsko tržište tridesetih godina prošlog veka sa područja današnjih država Kenije, Tanzanije i Ugande. Jedan segment izložbe prikazuje razvoj poslovanja preduzeća Bata koje je tridesetih godina prošlog veka masovnom proizvodnjom i specifičnim menadžmentom postiglo uspeh na svetskom tržištu, kada svoje poslovanje počinje da širi i u istočnoj Africi. Opširnije o izložbi...

Kontakt: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

 

NYIMPA KOR NDZIDZI – Čovek ne može opstati sam

NKNKustosi izložbe: Emilia Epštajn i dr Ana Sladojević

Naziv Nyimpa kor ndzidzi je preuzet iz natpisa na boku čamca, koji je dr Zdravko Pečar dobio na poklon od šefa ribarskog sela Mankoadze u Gani 1975. godine. U prevodu znači: za jednog čoveka nema hrane, a u prenosnom smislu upućuje na zajedništvo: čovek ne može opstati sam. Izložba se u segmentima ostvaruje kao ekstenzija, intervencija, dopuna na stalnoj postavci, nastavljajući se u maloj sali Muzeja kroz citate, biografske podatke, fotografiju i pokretnu sliku, u segmentu pod nazivom Raspakivanje arhiva Vede Zagorac i Zdravka Pečara. Kako bi se istakao kontekst nastanka ovog muzeja i rad njegovih osnivača i inicijatora, izložba Nyimpa kor ndzidzi dovodi u fokus malo poznate muzejske sadržaje, poput dokumenata, zapisa, fotografija, filmova i periodike. Njihovim postavljanjem kroz tematske celine unutar originalne postavke (iz 1977. godine), preispituje se mogućnost različitih interpretacija i potencijala ovog Muzeja za utemeljen govor o pitanjima ljudskih prava, jednakosti i solidarnosti. Opširnije o izložbi...

Kontakt: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

 

KAD PRESTANEŠ DA ME ČEŠLJAŠ, PRESTAĆU DA TE MRZIM – Izložba fotografija Katarine Radović

Kad prestaneš da me češljaš...Kustos izložbe: Ivana Vojt

U seriji fotografija „Kad prestaneš da me češljaš, prestaću da te mrzim“ prikazane su žene i deca u trenucima istrajavanja u bolnim i neprijatnim procesima nastajanja frizura koje će odgovoriti na lepotne ideale konstruisane u njihovoj sredini. Klijentkinje ne odustaju od svoje namere da izađu iz salona lepše nego što su ušle i strpljivo podnose višečasovno sedenje, čupanje, zatezanje, čak i prošivanje i paljenje pramenova kose. Tretmanu se podvgavaju devojčice, devojke za udaju, majke sa bebama i žene u godinama dokazujući da lepota nikoga ne štedi. Ulazeći u samu fotografiju koja na jedan živ, prisan i saosećajan način prenosi Katarina Radović, posmatrač ulazi u svet svakodnevice, u ženske prostore koje su vezani za potrebu za ulepšavanjem i u skromnijim životnim okolnostima. Jedna od velikih vrednosti fotografskog materijala Katarine Radović leži u tome što je ona jedna od retkih umetnika (bilo muških / bilo ženskih) koja uspeva da izbegne klopke „Zapadnog pogleda“ – toliko diskriminatornog i dominirajućeg „pogleda“ koji je otkrio obuzetost „belog“ zapada (muškog) nad „crnom“ Afrikom (kao simbolički ženskog). Opširnije o izložbi...

Kontakt: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

 

TRADICIONALNI MURALI AFRIKE

Tradicionalni murali AfrikeAutor izložbe: Nataša Njegovanović-Ristić

Izložba „Tradicionalni murali Afrike“ predstavlja fotografije slikanih, reljefnih i mozaičkih ukrasa na arhitekturi – delovima eksterijera i enterijera kuća i čitavih naseobina iz različitih delova afričkog kontinenta. Murali kao umetnička forma predstavljaju vekovnu tradiciju, a po izuzetnim likovnim dometima izdvajaju se ostvarenja umetnica naroda Igbo (Nigerija), Gurunsi (Burkina Faso i Gana), Ndebele i Basoto (Južna Afrika). Usled klimatskih uslova, murali su svake godine, posle kišnog perioda, obnavljani ili nanovo slikani. Efemernost murala nije uticala na likovni program, umetnički stil ili tematiku. Naprotiv, žene-muralistkinje su prenosile svoje slikarsko umeće s generacije na generaciju i održavale ovu formu umetničke izražajnosti, kontinuirano prenoseći kroz estetsku i semantičku prizmu najznačajnije vrednosti zajednice - kao što su vrlina, moral, ponos, identitet, duhovnost. Opširnije o izložbi...

Kontakt: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

 


 

MAPA PUTOVANJA

Gde smo sve do sada bili:

- Duhovi Afrike - Ritualna zapadnoafrička umetnost u Skoplju

- Tradicionalni murali Afrike u Negotinu

- Kad prestaneš da me češljaš, prestaću da te mrzim u Kragujevcu

- Tradicionalni murali Afrike u Pirotu

- Putujući kalabaš u Kikindi

- Tradicionalni murali Afrike u Narodnoj skupštini Republike Srbije

- Dobro došli u Muzej afričke umetnosti u KC Čukarica

- Mankala, misaona igra u Boru

- Mankala, misaona igra u Kikindi

- Južno od Sahare u Gornjem Milanovcu

- Kreirano u Africi: Frizerske i berberske table Afrike u Ljubljani

- Tegovi za merenje zlatnog praha naroda Akan u NBS

- Primarna umetnost: slike na stenama, slike na telu u Zrenjaninu

- Primarna umetnost: slike na stenama, slike na telu u Sopotu

- Tragovi/Traces, Call&Response u FKC

- Primarna umetnost: slike na stenama, slike na telu u Subotici